Dune: Awakening to nastawione na survival MMO rozgrywające się w otwartym świecie, którego akcja osadzona jest na Arrakis. Za produkcję odpowiadają deweloperzy ze studia Funcom, którzy przygotowali dla graczy drugi Dune: Awakening Direct. Na trwającą 30 minut prezentację składają się wywiady oraz fragmenty rozgrywki przybliżające istotne aspekty produkcji, takie jak: proces tworzenia postaci, sposób, w jaki zaprojektowane są serwery, narracyjne konsekwencje dla świata, w którym Paul Atryda nigdy się nie narodził, oraz stojąca przed graczami duchowa podróż, podczas której podążać będą śladami Fremenów.
Dune: Awakening, które niedawno przekroczyło próg miliona dodań do list życzeń na Steam, czerpie z wizualnej i dźwiękowej spuścizny hitów filmowych stworzonych przez Denisa Villeneuve’a i wytwórnię Legendary, tym samym pozostając głęboko zakorzenionym w oryginalnym arcydziele Franka Herberta. Tytuł przeniesie graczy do rozległego, otwartego świata Arrakis, który jest dręczony wojną. Przetrwanie w tym pełnym zagrożeń uniwersum nie będzie łatwym zadaniem, a walka o kontrolę nad melanżem z setkami innych graczy z pewnością okaże się wyzwaniem.
Druga odsłona Dune: Awakening Direct
Podczas Summer Game Fest ujawniono alternatywną linię czasową, w której Jessika Atryda decyduje się urodzić córkę zamiast Paula. Wybór ten początkuje fale wydarzeń, w których centrum znajdzie się gracz, tworząc własną historię na rozdartym próżnią władzy Arrakis.
„Ekspresja i personalizacja” są jednymi z kluczowych filarów Dune: Awakening. Aby to podkreślić, podczas prezentacji pokazano wszechstronne narzędzie do tworzenia postaci. Gracze będą mogli dopasować każdy detal swojego wyglądu, wybrać macierzystą planetę oraz specjalizację mentorską (Mentat, Mistrz Miecza, Bene Gesserit) determinującą początkowe zdolności.
Dyrektor kreatywny Joel Bylos zgłębił się również w szczegóły dotyczące serwerów, przybliżając ich strukturę, oraz zaprezentował mapę Overland łączącą w sobie inne ogromne sandboxowe mapy, co pozwala na większą liczbę graczy na każdej z nich. To właśnie między innymi te cechy wyróżniają Dune: Awakening na tle innych gier survivalowych.
„Stworzenie świata, który będzie sprawiał wrażenie płynnego i połączonego, od zawsze było jednym z naszych głównych celów przy kreacji Dune: Awakening. Zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy te struktury z myślą o możliwości dalszej rozbudowy gry, co jest niezwykle trudne przy jednej mapie. Idea stworzenia Overland pozwala na ciągłe rozbudowywanie świata, dzięki czemu damy graczom kolejne przestrzenie do eksploracji. Kto wie, jak będzie on wyglądał za 5 lat?”
– powiedział Joel Bylos.
Dune: Awakening niedawno wkroczyło w fazę stałych zamkniętych testów beta, podczas których gracze otrzymują dostęp do szerokiej zawartości gry – począwszy od obszaru startowego Hagga Basin, aż po endgame na głębokiej pustyni (ang. Deep Desert). Wszyscy zainteresowani już teraz mogą zapisać się na nie na oficjalnej stronie, by mieć szansę dołączyć, oraz dodać grę do listy życzeń na Steamie.
Zbliżające się w sierpniu targi Gamescom będą czasem, kiedy Funcom zaprezentuje epicki pokaz rozgrywki z Dune: Awakening.