DJI, który zdominował rynek dronów i mocno rozpycha się na rynku kamer sportowych otwiera właśnie dla siebie segmenty rynku, czyli rowery elektryczne. To szybko rosnący rynek, a produkt, lub bardziej produkty DJI zapowiadają się znakomicie.
Marka rowerów od DJI to Amflow. W ramach tej marki zadebiutował model Amflow PL, napędzany przez własny system napędowy DJI Avinox, który będzie jak nam się wydaje, mógł trafiać też do rowerów innych marek. Silnik roweru jest w całości produktem DJI. Firma tłumaczy, że to dzieło długiej historii badań i rozwoju w dziedzinie silników, technologii baterii i oprogramowania.
System napędowy Avinox wykorzystuje przekładnię planetarną, co pozwala na osiągnięcie najlepszego stosunku mocy do rozmiaru w branży. 850W w trybie standardowym i nawet 1000W w trybie Boost, moment obrotowy wynosi 105 Nm w trybie standardowym i skacze do 120 Nm w trybie Boost. Bateria o pojemności 600 Wh jest lekka, ważąc zaledwie 2,9 kg, a cały rower to zaledwie 19,2 kg. To sporo jak na standardowy rower górski, ale dla eMTB to nadal niewielki ciężar.
Dostępna jest również bateria o pojemności 800 Wh oraz szybka ładowarka 500W, która w 1,5 godziny naładuje rower do 75% poziomu naładowania. W trybie Auto, który dostosowuje wsparcie w czasie rzeczywistym w zależności od warunków nawierzchni i pozycji jazdy możemy przejechać do 75 km na baterii, a w trybie Eco nawet 120 km
Na system napędowy Avinox składa się też 2″ ekran dotykowy OLED, który zamontowany w ramie pełni funkcję interaktywnego centrum systemu. Właściciele mogą łączyć swoje smartfony z aplikacją Avinox, aby uzyskać dostęp do różnych inteligentnych funkcji, takich jak zabezpieczenie roweru, zapisywanie i udostępnianie danych, dostosowywanie parametrów oraz sprawdzanie stanu roweru w czasie rzeczywistym. Dodatkowo mamy bezprzewodowy kontroler na kierownicę.
Dowiedzieliśmy się już sporo o nowym systemie napędowym DJI, ale wciąż nie znamy wszystkich szczegółów na temat samego roweru Amflow PL np. jaka będzie jego cena i kiedy będzie można go kupić. Sporo można jednak wyczytać w specyfikacji. Mamy w pełni pełni amortyzowany superlekki szkielet z włókna węglowego i komponenty z najwyższej półki, takie jak 12 rzędowy napęd SRAM GX, hamulce 4 tłoczkowe Magura MT5 , czy amortyzator FOX 36 Performance.