Ponieważ liczba przypadków kradzieży smartfonów na całym świecie stale rośnie, Samsung zachęca do aktywowania najnowszych funkcji antykradzieżowych już dostępnych dla użytkowników smartfonów Galaxy. Aktualizacje tych funkcji odzwierciedlają dbałość marki o udostępnianie inteligentniejszej, silniejszej ochrony, która pomaga użytkownikom chronić swoje dane i zachować nad nimi kontrolę w każdej sytuacji.
Samsung rozpoczął niedawno wdrażanie interfejsu One UI 7 z aktualizacjami zabezpieczeń istniejących funkcji, w tym z dodatkową ochroną przed kradzieżą. Funkcje te pojawią się teraz w jeszcze większej liczbie urządzeń, począwszy od tegorocznej flagowej serii Galaxy S25 i kolejnych modelach smartfonów Galaxy.
Samsung wprowadza nowe aktualizacje zabezpieczeń, by lepiej chronić użytkowników w przypadku kradzieży smartfonu. Jedną z głównych aktualizacji jest Ochrona Przeciwkradzieżowa (Theft Protection) – wielowarstwowy pakiet funkcji opracowanych w celu ochrony danych osobowych nawet w sytuacjach wysokiego ryzyka, takich jak napad.
Ochrona przed kradzieżą opiera się na standardowych zabezpieczeniach systemu Android, które są skuteczne w typowych przypadkach, gdy złodziej nie zna kodu PIN. Jednak interfejs One UI 7 idzie dalej – wprowadza dodatkowe zabezpieczenia dla bardziej złożonych lub ryzykownych scenariuszy zagrożeń, w tym przypadków, w których kody dostępu mogły zostać ujawnione.
Użytkownicy smartfonów Galaxy mogą teraz aktywować szereg nowych zabezpieczeń, w tym Weryfikację Tożsamości (Identity Check) zaprojektowaną w celu zapewnienia silniejszej ochrony w skomplikowanych scenariuszach kradzieży. Funkcje te automatycznie i inteligentnie reagują na podejrzaną aktywność, pomagając zapewnić bezpieczeństwo osobistych danych i kontrolę użytkownika w takich krytycznych sytuacjach.
Zaktualizowany pakiet Ochrona Przeciwkradzieżowa (Theft Protection) obejmuje następujące funkcje:
- Blokada po Wykryciu Kradzieży (Theft Detection Lock): Funkcja wykorzystuje uczenie maszynowe do wykrywania ruchów związanych z kradzieżą, takich jak wyrwanie, i natychmiast blokuje ekran, by uniemożliwić nieautoryzowany dostęp.
- Blokada po Utracie Internetu (Offline Device Lock): Ekran zostanie automatycznie zablokowany, gdy smartfon pozostawał odłączony od sieci przez dłuższy czas.
- Zdalna Blokada (Remote Lock): Jeśli urządzenie zostało już skradzione, użytkownik może je zdalnie zablokować, wysyłając do niego swój numer i szybkie potwierdzenie operacji. Zdalna Blokada pozwala również odzyskać kontrolę nad swoim kontem i sprawdzić dodatkowe możliwości odzyskania smartfonu.
Nowe funkcje antykradzieżowe wprowadzone do interfejsu One UI 7:
- Weryfikacja Tożsamości (Identity Check): W nieznanych lokalizacjach aktywowana opcja Bezpieczne Miejsca (Safe Places) wymaga uwierzytelnienia biometrycznego wszelkich zmian we wrażliwych ustawieniach zabezpieczeń, stanowiąc dodatkową warstwę ochrony, gdy kod PIN mógł zostać ujawniony.
- Opóźnienie Ochronne (Security Delay): Ta kluczowa opcja funkcji Weryfikacja Tożsamości (Identity Check) uruchomi jednogodzinny okres oczekiwania jeśli ktoś spróbuje zresetować dane biometryczne. To newralgiczny moment na zablokowanie skradzionego smartfonu z innego, skomunikowanego z nim urządzenia, takiego jak komputer lub tablet, zanim dojdzie do nieupoważnionego dostępu.
Zaktualizowane funkcje antykradzieżowe będą teraz dostępne we wcześniejszych flagowych smartfonów, począwszy od Galaxy S24, Z Fold6, Z Flip6, Z Fold5, Z Flip 5, S23 i S22, a przyszłe aktualizacje obejmą jeszcze większą liczbę modeli.
Wskazówki jak działać w przypadku zgubienia lub kradzieży urządzenia Samsung Galaxy
Jak zdalnie zablokować urządzenie Samsung Galaxy?
- Zaloguj się w usłudze Samsung Find z Konta Samsung
- Wybierz swój smartfon po lewej stronie, a następnie wybierz Tryb po Utracie (Lost Mode) w sekcji szczegółów urządzenia.
- Utwórz kod PIN, by odblokować smartfon, jeśli został odzyskany, i wprowadź go dwukrotnie, by potwierdzić.
- Będziesz mieć możliwość dodania kontaktu alarmowego i niestandardowej wiadomości, która będzie wyświetlana na zablokowanym ekranie. (Zaleca się pominięcie tego kroku, by uniknąć udostępniania swoich danych kontaktowych.)
- Wybierz przycisk Zablokuj (Lock) i zweryfikuj swoje Konto Samsung, by aktywować Tryb po Utracie (Lost Mode).
- Jeśli urządzenie zostanie odzyskane, możesz je odblokować kodem PIN utworzonym podczas ustawiania Trybu po Utracie.
Jak zdalnie usunąć dane z urządzenia Samsung Galaxy?
- Wejdż na stronę usługi Samsung Find
- Wybierz smartfon, który chcesz usunąć i wybierz opcję Wykasuj Dane (Erase Data).
- Zweryfikuj swoje dane logowania na Koncie Samsung.
- Przejrzyj wyświetlane informacje i dotknij przycisk Skasuj (Erase), by potwierdzić
- Wszystkie dane, w tym informacje z Samsung Pay, zostaną trwale usunięte ze smartfonu i nie będzie można ich odzyskać.
- Spowoduje to również zresetowanie smartfonu, co oznacza, że nie będzie można go zlokalizować i kontrolować za pomocą usługi Samsung Find.
- Pamiętaj, by regularnie tworzyć kopie zapasowe danych w chmurze, co umożliwi przywrócenie ich w nowym urządzeniu.
Jak zdalnie zmienić hasła do Konta Samsung i/lub Konta Google?
- Zaleca się zmianę haseł do kont Samsung i Google (lub dowolnych kont powiązanych z urządzeniem) po zalogowaniu się na odpowiednich stronach internetowych
- Po zmianie z konta zostaną wylogowane wszystkie powiązane z nim urządzenia oprócz tego, z którego aktualnie korzystasz.
- Zapobiega to nieautoryzowanemu dostępowi do funkcji powiązanych z kontem i chroni Twoje dane osobowe
Jak śledzić urządzenie Galaxy?
Jeśli urządzenie jest włączone i połączone z siecią Wi-Fi lub GSM, jego ostatnia znana lokalizacja pojawi się na mapie.
- Wejdź na stronę usługi Samsung Find
- Zaloguj się na Koncie Samsung powiązanym z Twoim urządzeniem (lub z kontem opiekuna).
- Jeśli z Twoim kontem powiązanych jest wiele urządzeń, wszystkie zostaną wyświetlone – wybierz to, które chcesz odnaleźć.
- Zobaczysz jego aktualną lub ostatnią znaną lokalizację.
Dostępne są też inne funkcje zdalne:
- Dzwonek (Ring): Aktywowanie tej opcji sprawi, że telefon będzie „dzwonił” nawet jeśli został wyciszony lub ustawiony na samą wibrację.
- Wydłużenie czasu pracy baterii (Extend battery life): Opcja oszczędzania energii, by urządzenie pozostało włączone dłużej, co zwiększy szanse na jego odzyskanie.
- Śledzenie lokalizacji (Track location): Opcja monitorowania lokalizacji urządzenia w czasie rzeczywistym z aktualizacją co 15 minut do czasu wyłączenia śledzenia.
Inne sposoby lokalizowania urządzeń Galaxy
Odnajdywanie smartfonu za pomocą zegarka Galaxy (WearOS 5 lub nowszy):
- Przesuń palcem w dół od góry zegarka Galaxy Watch, by otworzyć pozycję menu Szybkie Ustawienia (Quick Settings).
- Dotknij ikonę Znajdź Mój Smartfon (Find My Phone).
- Dotknij przycisk Start, by rozpocząć wyszukiwanie – telefon zacznie „dzwonić”.
- Po znalezieniu dotknij przycisk Stop na zegarku lub ikonę X na smartfonie.
Odnajdywanie zegarka Galaxy Watch:
- Otwórz aplikację Galaxy Wearable w smartfonie.
- Dotknij przycisk Znajdź Mój Zegarek (Find My Watch) lub Znajdź Moją Opaskę / Gadżet (Find My Band / Gear), w zależności od urządzenia).
- W przypadku połączenia przez Bluetooth, dotknij przycisk Start.
- Zegarek zacznie wibrować i odtwarzać dźwięk (w zależności od modelu).
- Po odnalezieniu zegarka dotknij ikonę X na zegarku lub przycisk Stop na smartfonie.
Odnajdywanie słuchawek Galaxy Buds:
- Otwórz aplikację Galaxy Wearable w smartfonie lub tablecie.
- Dotknij przycisk Znajdź Moje Słuchawki (Find My Earbuds)
- Dotknij przycisk Start – słuchawki zaczną emitować sygnał dźwiękowy przez trzy minuty, stopniowo zwiększając głośność.
- Po odnalezieniu słuchawek dotknij przycisk Stop.
Korzystanie z aplikacji Znajdź Moje Urządzenie (Find My Device) firmy Google:
- Narzędzie Znajdź Moje Urządzenie (Find My Device) firmy Google jest wbudowane w system Android i można je aktywować w usługach Google Play.
- Do korzystania z niego potrzebne jest Konto Google.
- Za pomocą tego narzędzia można ustawić nowe hasło, sprawić, by urządzenie wyemitowało dźwięk lub wyświetliło wiadomość, zablokować i wyczyścić urządzenie i nie tylko.
Skontaktowanie się z policją i operatorem sieci komórkowej:
- Po wykonaniu powyższych kroków zgłoś zagubienie lub kradzież urządzenia policji i uzyskaj potwierdzenie zgłoszenia.
- Skontaktuj się z operatorem sieci komórkowej, by zawiesić korzystanie z usług i zapobiec nieautoryzowanemu użyciu smartfonu.
W celu uzyskania dodatkowej ochrony zaleca się wykupienie ubezpieczenia obejmującego przypadkowe uszkodzenie, utratę i kradzież. Samsung oferuje różne plany ochrony – odwiedź stronę Samsung.com, by zapoznać się z opcjami ubezpieczenia, które najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom.