Ghost of Yōtei – obszerna prezentacja rozgrywki sequela Ghost of Tsushima

W październiku bieżącego roku ma odbyć się premiera gry Ghost of Yōtei, stanowiącej kontynuację Ghost of Tsushima. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami firma Sony zorganizowała konferencję z serii State of Play w całości poświęconą tej produkcji.

Ghost of Yōtei podobnie jak jej poprzedniczka będzie grą akcji z otwartym światem pozwalającą nam wcielić się w rolę samuraja. Jej akcja będzie rozgrywać się w 1603 roku, czyli ponad 300 lat po wydarzeniach przedstawionych w części pierwszej. Tym razem gracze wcielą się w kobietę o imieniu Atsu, podróżującą w towarzystwie oswojonego wilka przez okolicę drzemiącego wulkanu Yōtei. Podczas trwającej niemal dwadzieścia minut prezentacji poznaliśmy nowe informacje zarówno na temat warstwy fabularnej jak i mechaniki rozgrywki. Historia opowiedziana w grze będzie inspirowana Onryō – demonami zemsty z japońskiego folkloru. Głównym celem kierowanej przez nas postaci będzie odnalezienie i zabicie sześciu osób, które skrzywdziły jej rodzinę. Dużą część prezentacji poświęcono kwestiom związanym z systemem walki (pokazując m.in. różnorodne uzbrojenie, z którego będzie korzystać Atsu, oraz możliwość współpracy ze wspomnianym wcześniej wilkiem) oraz eksploracją świata gry (który, według zapowiedzi twórców, został zaprojektowany tak, by dawać graczom jak najwięcej swobody). Studio Sucker Punch pokazało też alternatywne tryby audiowizualne inspirowane filmami o samurajach. Do znanego z poprzedniej części Kurosawa Mode dołączą Miike Mode i Watanabe Mode.

Premierę Ghost of Yōtei zapowiedziano na 2 października 2025 roku. Początkowo gra będzie dostępna wyłącznie na konsoli PlayStation 5. Z czasem ma trafić również na PC, jednak dokładna data premiery tej wersji pozostaje jak na razie tajemnicą.