Gra The Wolf Among Us 2, kontynuacja świetnej przygodówki z 2013 roku, miała według pierwotnych założeń trafić do sprzedaży w ciągu najbliższych miesięcy. Odpowiedzialne za nią studio Telltale Games ogłosiło jednak, iż jej premiera zostanie niestety przesunięta na 2024 rok.
Pierwsza część The Wolf Among Us była jednym z największych hitów z katalogu Telltale Games. Gra bazowała na komiksowej serii Fables autorstwa Billa Willinghama, przedstawiającej świat, w którym postacie z bajek zostały zmuszone do ucieczki ze swoich krain i ukrycia się w Nowym Jorku. Gracze wcielali się w niej w Bigby’ego Wolfa, dawniej znanego jako wielki zły wilk, pełniącego w społeczności bajek rolę szeryfa. W drugiej części będziemy mieli okazję ponownie pokierować jego losami.
Jamie Ottilie, prezes Telltale Games, powiedział w wywiadzie dla serwisu IGN, iż decyzja o opóźnieniu premiery gry została podjęta przede wszystkim by uniknąć wypalenia zawodowego wśród pracowników. Warto przypomnieć, że w latach 2016-2018 studio Telltale Games stało się jednym z symboli tzw. kultury crunchu, gdyż wysokie tempo pracy narzucane przez ówczesne szefostwo przełożyło się na stopniowe pogarszanie jakości wydawanych gier, co ostatecznie doprowadziło studio do upadku. W 2019 roku zostało ono „wskrzeszone” pod nowym kierownictwem, które najwyraźniej nie chce powtarzać błędów poprzedników.
Ottilie zdradził też, że studio jest teraz na etapie przenoszenia projektu z silnika Unreal Engine 4 na Unreal Engine 5, co niestety wiąże się z koniecznością tworzenia niektórych elementów gry od nowa. Uważa on jednak, że możliwości oferowane przez nowszy silnik są tego warte.
The Wolf Among US 2 podobnie jak część pierwsza będzie grą wydawaną w odcinkach. Tym razem jednak studio chce ukończyć wszystkie epizody jeszcze przed wydaniem pierwszego.