Po sieci już od jakiegoś czasu krążyły plotki dotyczące wprowadzenia nowych rodzajów abonamentu w serwisie społecznościowym X (znanym dawniej jako Twitter). Informacje te potwierdził niedawno jego właściciel, Elon Musk.
X oferuje obecnie jeden rodzaj płatnego abonamentu, kosztujący w Polsce od 36 do 49 zł miesięcznie (w zależności od tego, jak zdecydujemy się go opłacać). Opłacający go użytkownicy zyskują m.in. (nie)sławny już niebieski znaczek zweryfikowanego konta, zmniejszenie liczby wyświetlanych reklam, możliwość publikowania dłuższych wpisów, lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania i szereg innych pomniejszych benefitów. Według zapowiedzi Muska pierwszy z dwóch nowych wariantów abonamentu będzie oferował niemal dokładnie to samo za mniejsze pieniądze, z jedną różnicą – liczba reklam pozostanie bez zmian. W przypadku drugiego sytuacja będzie natomiast odwrotna – będzie on kosztował drożej, ale pozwoli całkowicie wyłączyć reklamy.
Musk jak na razie nie zdradził konkretnych cen nowych wariantów abonamentu ani kiedy dokładnie zostaną wprowadzone. Nie wiadomo też, czy zostaną one udostępnione od razu wszystkim użytkownikom X, czy też początkowo będą dostępne tylko w wybranych krajach.
Warto zwrócić uwagę, że X nie jest jedynym dużym serwisem społecznościowym, który zamierza wprowadzić opcję całkowitego wyłączenia reklam w zamian za opłacanie abonamentu. Nad podobnym rozwiązaniem pracują już też m.in. TikTok, Facebook i Instagram.