Kilka dni temu Elon Musk, właściciel portalu społecznościowego X (znanego dawniej jako Twitter), zapowiedział wprowadzenie w nim dwóch nowych rodzajów abonamentu. Teraz zostały już one udostępnione użytkownikom.
Do niedawna X oferował tylko jeden rodzaj abonamentu – Premium – kosztujący 36 zł miesięcznie (drożej, jeśli zdecydujemy się płacić za pośrednictwem aplikacji). Opłacający go użytkownicy otrzymują m.in. (nie)sławny już niebieski znaczek zweryfikowanego konta, zmniejszenie liczby wyświetlanych reklam, możliwość publikowania dłuższych wpisów, lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania i szereg innych pomniejszych benefitów. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Muska oferta powiększyła się teraz o dwa nowe warianty.
Tańszy, noszący nazwę Basic, oferuje niemal dokładnie to samo co Premium za 13,50 zł miesięcznie. Różnice to brak znaczka weryfikacji oraz brak wpływu na liczbę wyświetlanych reklam. Droższy, noszący nazwę Premium+ i kosztujący 72 zł miesięcznie, oferuje wszystkie benefity planu Premium, kompletne wyłączenie reklam oraz „największy boost do odpowiedzi” (co w praktyce oznacza po prostu, że algorytm serwisu będzie traktował priorytetowo odpowiedzi użytkowników opłacających Premium+).
W odróżnieniu od planu Premium, nowe warianty abonamentu są na chwilę obecną dostępne wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej serwisu.