Połączenie możliwości platformy Samsung SmartThings z samochodami Hyundai Motor Group podłączonymi do Internetu oferuje użytkownikom rozwiązania z myślą o stylu życia w przyszłości.
Samsung ogłasza nawiązanie współpracy z Hyundai Motor Group. Partnerstwo ma na celu rozszerzenie platformy SmartThings o możliwość obsługi samochodów podłączonych do Internetu, w tym pojazdów elektrycznych (EV). 3 stycznia firmy podpisały porozumienie (MoU) o opracowywaniu rozwiązań wspomagających styl życia z myślą o przyszłości, które w pełnym stopniu integrują inteligentny dom i samochody podłączone do Internetu.
Firmy będą współpracować na rzecz stworzenia inteligentnego domu nowej generacji, który połączy platformę SmartThings z samochodami podłączonymi do Internetu marek Hyundai i Kia, w tym pojazdów elektrycznych, aby rozwijać usługi „Home-to-Car” i „Car-to-Home”, a także zintegrowaną usługę zarządzania zużyciem energii w domu.
Usługi Home-to-Car i Car-to-Home łączą inteligentny dom z samochodowym systemem infotainment, umożliwiając tym samym zdalne sterowanie w obu kierunkach. Za pośrednictwem platformy SmartThings użytkownicy, przebywając w domu, będą mogli m.in. uruchamiać i sterować inteligentnym systemem klimatyzacji, otwierać lub zamykać okna, czy sprawdzać status naładowania auta. Z kolei z poziomu samochodu możliwe będzie sterowanie urządzeniami domowymi, takimi jak telewizory, klimatyzatory i ładowarki do pojazdów elektrycznych.
„Współpraca ta umożliwi komunikację w ramach Home-to-Car i zintegrowanych usług zarządzania zużyciem energii w domu, które są zoptymalizowane z myślą o naszym stylu życia w przyszłości”, powiedział Chanwoo Park, Executive Vice President Samsung Electronics. „Łącząc platformę SmartThings z pojazdami, będziemy w stanie znacznie udoskonalić doświadczenia klientów zarówno w domu, jak i w samochodzie”.
Użytkownicy będą mogli dopasować swoje ekosystemy za pośrednictwem SmartThings, jednocześnie obsługując kilka urządzeń – w tym pojazdy – z wykorzystaniem scenariuszy działań, takich jak „poranna rutyna” czy „rutyna po powrocie do domu”. Przykładowo, po aktywowaniu porannego budzika w smartfonie Galaxy, zasłony w domu automatycznie się rozsuną, włączy się światło i uruchomi telewizor. Kiedy użytkownik będzie gotowy do wyjścia do pracy, jego samochód sam ustawi idealną temperaturę. Ponadto ekrany smartfonów i telewizorów będą wyświetlać informacje, takie jak pozostały czas życia akumulatora i zasięg jazdy samochodu elektrycznego.
„Daje to możliwość zwiększenia poziomu wygody usług Car-to-Home i Home-to-Car w samochodzie podłączonym do Internetu w różnych obszarach”, powiedział Haeyoung Kwon, Wiceprezes Centrum Rozwoju Hyundai i Kia. „Planujemy przyspieszyć rozwój naszych technologii, aby nieustannie zapewniać klientom Hyundai i Kia na całym świecie jak najlepsze doświadczenia”.
Zintegrowana usługa zarządzania zużyciem energii w domu pozwoli użytkownikom monitorować, ile energii zużywają urządzenia z dostępem do Internetu w ich domach. Dostępne będą również informacje o energii dotyczące ich samochodów elektrycznych i ładowarek, co umożliwi dopasowanie optymalnego czasu ładowania pojazdów. Pojazdy elektryczne podłączone do zintegrowanej usługi zarządzania zużyciem energii w domu oferują możliwość automatycznego ustawienia optymalnego czasu ładowania, uwzględniając różne ceny według pory dnia[1], program reagowania na popyt energii (demand response – DR)[2], dane z systemu fotowoltaicznego (PV) i układu magazynowania energii (ESS)[3], a także emisje dwutlenku węgla w danej chwili[4].
Aby rozwijać usługi Car-to-Home w przyszłości, Samsung ściśle współpracuje z HARMAN, spółką zależną należącą Samsung Electronics. Rozwiązanie HARMAN „Ready Upgrade” to pakiet cyfrowych kokpitów, który umożliwia pobieranie aktualizacji sprzętu i oprogramowania. Dzięki „Ready Upgrade” użytkownicy będą mogli instalować funkcje SmartThings, aby skorzystać z usług Car-to-Home.
[1] Wyższe stawki są stosowane w zależności od pory roku i dnia.
[2] Gospodarstwa uczestniczące w programie otrzymują zachęty do ograniczenia zużycia energii w odpowiedzi na sygnał DR w godzinach szczytu, kiedy zużycie energii jest skoncentrowane.
[3] Monitorowanie produkcji/zużycia/magazynowania energii elektrycznej za pośrednictwem systemu PV/ESS.
[4] Emisje dwutlenku węgla i ich ograniczenie są monitorowane z użyciem informacji dotyczących ilości wyemitowanego dwutlenku węgla przy zużyciu 1KWh energii elektrycznej.