Jeszce niedawno gdy firma Meta (dawniej znana jako Facebook) przedstawiała swoją wizję szeroko pojętego metawersum, tokeny NFT wydawały się być ważnym elementem całej układanki. Okazuje się jednak, iż plan uległ zmianie.
Stephane Kasriel, kierująca w Meta działem technologii finansowych, ogłosiła, iż firma ta wycofuje się ze wspierania NFT na swoich platformach. Oficjalnym powodem jest zmiana priorytetów – rezygnacja z projektów związanych z NFT i „cyfrowymi przedmiotami kolekcjonerskimi” ma umożliwić poświęcenie więcej zasobów na rozwój innych inicjatyw wspierających twórców korzystających z serwisów należących do Meta. Nieoficjalnie można się zaś domyślać, że chodzi głównie o cięcie kosztów (w końcu Zuckerberg ogłosił 2023 „rokiem efektywności”) i wycofanie się z biznesu, który ostatnio stał się znacznie mniej opłacalny, za to dość szkodliwy wizerunkowo.
Meta od ubiegłego roku testowała wsparcie dla NFT w serwisach Instagram i Facebook. Projekt obejmował m.in. możliwość prezentowania posiadanych przez siebie tokenów w postach oraz tworzenia nowych i handlowania nimi bezpośrednio z poziomu serwisu. Użytkownicy, którzy brali udział w testach tych funkcji, prawdopodobnie już niedługo stracą do nich dostęp.
Źródło: The Verge