Ford wprowadza system jazdy bez korzystania z rąk na autostradach w Wielkiej Brytanii

Czasami zazdroszczę kierowcom w USA, że mogą używać systemu FSD (Full Self-Driving) w Tesli. Niestety Europa w swoim prawodawstwie jest daleko z tyłu i nie pozwala na to, pomimo że niektóre samochody są na to już gotowe.

Na szczęście pojawia się światełko w tunelu, a jest nim Ford, który jest pierwszym producentem samochodów, który wprowadza w Europie, system zaawansowanego wspomagania kierowcy, działający w trybie «hands-off, eyes-on» (bez korzystania z rąk, pod kontrolą wzroku), na liczących 3 700 kilometrów odcinkach autostrad w Anglii, Szkocji i Walii 4, które zostały dopuszczone jako Blue Zones.

Samochód w którym można aktywować system BlueCruise to elektryczny Mustang Mach-E z roku modelowego 2023. System BlueCruise dostępny jest w modelu subskrypcyjnym. Pierwsze 90 dni otrzymuje się wraz z zakupionym pojazdem, a po nich w miesięcznej subskrypcji w cenie 17,99 funtów brytyjskich.
BlueCruise może funkcjonować do prędkości 130 km/h, wykorzystując zestaw pięciu radarów, które wykrywają i śledzą pozycję i prędkość innych pojazdów na drodze. Kamera skierowana do przodu wykrywa oznakowanie poziome pasów ruchu i znaki ograniczenia prędkości, a co najważniejsze, system wykorzystuje również kamerę na podczerwień skierowaną w stronę kierowcy, umieszczoną pod tablicą rozdzielczą, która monitoruje aktywność oczu kierowcy i pozycję jego głowy – nawet jeśli nosi on okulary przeciwsłoneczne, system upewnia się, czy prowadzący koncentruje się na drodze.

 

Podziel się