Firma Sonos wprowadza własną ofertę oprogramowania jako usługi (SaaS), która umożliwi firmom handlowo-usługowym zapewnienie doskonałego dźwięku w każdej lokalizacji. To nowa kategoria produktowa firmy bazująca na subskrypcji. Sonos Pro jest dostępny w Stanach Zjednoczonych. W planach jest stopniowe wprowadzenie usługi na kolejne rynki.
Sonos Pro obejmuje m.in. prosty w obsłudze pulpit nawigacyjny do zdalnego zarządzania systemem w wielu lokalizacjach, komercyjnie licencjonowaną muzykę czy indywidualne wsparcie techniczne. Usługa jest kompatybilna z urządzeniami Sonos.
Najważniejsze funkcje Sonos Pro to:
- Zarządzanie i monitorowanie z dowolnego miejsca: pulpit nawigacyjny dostępny z przeglądarki internetowej umożliwia firmom przeglądanie i zarządzanie aktywnością w różnych lokalizacjach. Użytkownicy mogą wstępnie ustawiać harmonogramy odtwarzania, zarządzać uprawnieniami administratora, przyznawać dostęp zaufanym pracownikom i uzyskać dostęp do wsparcia premium na żądanie z dowolnego miejsca.
- Unikalny głos marki: ekskluzywny dostęp do Sonos Backgrounds, komercyjnie licencjonowanej usługi muzycznej zawierającej szereg utworów od niezależnych artystów, a także możliwość skorzystania z serwisów streamingowych innych firm, takich jak Mood Mix, Soundtrack Your Brand lub Rockbot, pozwala stworzyć spójne doświadczenie marki w oparciu o dźwięk.
- Dobra jakość dźwięku w przestrzeniach komercyjnych: w każdej lokalizacji można cieszyć się czystym, zbalansowanym i głębokim dźwiękiem, który zapewniają głośniki Sonos o przemyślanej konstrukcji oraz intuicyjne w obsłudze oprogramowanie.
- Dostosowywanie i skalowanie systemu: każdą lokalizację można wyposażyć w kilka kompaktowych głośników lub łączyć ze sobą różne głośniki i komponenty w wielu lokalizacjach. Wszystkie produkty Sonos współpracują ze sobą, dzięki czemu można rozbudowywać system o kolejne głośniki i łatwo dostosowywać plany subskrypcji w miarę rozwoju biznesu.- Konsumenci wciąż cenią sobie robienie zakupów w sklepach stacjonarnych, restauracje znów zaczynają tętnić życiem po pandemicznym okresie przestoju. Właściciele biznesów wykorzystują doświadczenia zmysłowe, w tym muzykę, by stworzyć jak najlepszą atmosferę w punktach usługowych i zbudować więź z klientami. Obserwując te zjawiska w przestrzeniach handlowych, postanowiliśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów biznesowych i zaoferować im niestandardowe rozwiązanie. Testowaliśmy różne funkcje w setkach lokalizacji i dziś możemy dostarczyć proste rozwiązanie, które zostało zaprojektowane od podstaw, aby zaspokoić potrzeby tej grupy odbiorców” – powiedział Patrick Spence, dyrektor generalny Sonos.
Sonos dla firm – nowe doświadczenie
Teraz obok głośników, soundbarów i subwooferów, Sonos wprowadza ofertę oprogramowania jako usługi. Typowe rozwiązania audio dla firm wymagają posiadania złożonego zestawu produktów i narzędzi. Inaczej jest w przypadku nowej oferty amerykańskiego producenta. Sonos Pro ułatwia zarządzanie muzyką i usprawnia działanie w firmach.
– Muzyka jest podstawą tworzenia atmosfery. Klienci zwracają uwagę na dźwięk w sklepach czy restauracjach i na tej podstawie decydują, czy wrócą po więcej. Sonos Pro został zaprojektowany po to by pomagać markom w budowaniu i wzmacnianiu ich wizerunku, dzięki narzędziom do zarządzania treściami i tworzenia unikalnych doświadczeń dźwiękowych, które rezonują z klientami – powiedziała Audra Kinsley, wiceprezes i główna menadżerka w Sonos Professional.
Sonos Pro jest dostępny w Stanach Zjednoczonych w cenie 35 dolarów miesięcznie za jedną lokalizację. W planach firmy jest wprowadzenie usługi do kolejnych krajów.