Samsung Electronics prezentuje ekran The Wall przeznaczony do studiów filmowych i telewizyjnych

Wyjątkowe funkcje nowego monitora The Wall zaprezentowane zostały podczas największego wydarzenia audiowizualnego w Ameryce Północnej.

Podczas tegorocznych targów InfoComm firma Samsung Electronics ogłosiła wprowadzenie nowego ekranu digital signage The Wall. Urządzenie dedykowane jest produkcji filmowej oraz komunikacji wizualnej. InfoComm to największe wydarzenie audiowizualne w Ameryce Północnej. Jego tegoroczna edycja odbyła się w dniach 14 – 16 czerwca w Orlando w stanie Floryda.

Technologia stanowi istotną część każdego biznesu, a The Wall pozwoli wielu firmom na przeniesienie ich komunikacji wizualnej na nowy poziom – powiedział Hoon Chung, Wiceprezes Visual Display Business w Samsung Electronics. – Premiera nowej odsłony ekranu jest szczególnie intrygująca, ponieważ zdecydowanie przyśpieszy i ułatwi proces produkcji filmowej i telewizyjnej – dodaje Hoon Chung.

The Wall – zaprojektowany z myślą o planach filmowych

Ekran jest już dostępny na całym świecie. Od teraz studia filmowe mogą wykorzystywać ogromne ściany LED do tworzenia wirtualnych obrazów, na bieżąco integrując je z efektami wizualnymi. Pozwala to na zaoszczędzenie czasu oraz nakładów finansowych. The Wall jest najpopularniejszym rozwiązaniem tego typu dostępnym na rynku.

Oferuje rozstaw pikseli P1.68 oraz P2.1, dedykowaną dla studia prędkość klatek na sekundę (23,976, 29,97 oraz 59,94 Hz), a także blokowanie generatora (genlock), co pozwala na synchronizowanie ekranu z sygnałem wideo kamery. Wyświetlacz cechuje się również częstotliwością odświeżania 12 288 Hz, maksymalną jasnością 1500 nitów, współczynnikiem kontrastu 35000:1 (dla P2.1) oraz kątem widzenia do 170 stopni. Połączenie tych funkcji pozwala na osiągnięcie niespotykanej jakości obrazu wirtualnych treści.

Ekran wykorzystuje technologię modułową, pozwalając na różne opcje konfiguracji (w tym płaską oraz zakrzywioną, nawet do 6000 R) – w zależności od potrzeb i środowiska produkcyjnego. Wyświetlacz można także wieszać lub ustawiać jeden na drugim razem z innymi ekranami. Jego budowa jest odporna na kurz i cząsteczki, które są typowe dla środowiska produkcyjnego.

Zintegrowane rozwiązanie Virtual Production Management (VPM) oraz intuicyjny interfejs pozwalają na łatwe zarządzanie ekranem. Dzięki nim wyświetlany obraz jest najwyższej jakości. The Wall posiada funkcję tablicowania 3D (LUT), by wiernie odwzorowywać kolory. Odpowiada ona za korekcję barw, ich szerokogamutowe przetwarzanie w technologii HDR oraz dostosowywanie pomiędzy poszczególnymi szafami lub modułami. Technologia VPM umożliwia wykrywanie, a następnie niwelowanie wszelkich problemów związanych diodami LED.

Na targach InfoComm Samsung Electronics wraz z firmą Lux Machina, będącą pionierem wirtualnej produkcji i nowoczesnych efektów wizualnych ICVFX (In-Camera Visual Effects), zaprezentowali praktyczne wykorzystanie The Wall. Lux Machina zastosowała tę technologię w serialach telewizyjnych, takich jak „The Mandalorian” oraz „Ród Smoka”, jak również podczas wydarzeń transmitowanych na żywo, takich jak Mistrzostwa Świata w League of Legends, NFL Honors czy ACM Awards.

The Wall został zaprojektowany z myślą o produkcji wirtualnej – mówi Zach Alexander, Prezes firmy Lux Machina. – Dzięki wysokiej częstotliwości odświeżania, wiernemu odwzorowaniu kolorów i szerokiemu kątowi widzenia jesteśmy przekonani, że tego typu technologie zapoczątkują nową erę efektów wizualnych. Tym samym ułatwiając studiom dostarczanie wysokiej produkcji – dodaje Zach Alexander.

Jednym z partnerów technologicznych firmy Samsung jest Wētā FX. Ta nowozelandzką spółka wyprodukowała efekty wizualne do jednych z najbardziej dochodowych filmów w historii, jak seria „Władca Pierścieni”, „Avatar” i „Avatar: Istota wody”.

– Wyświetlacz The Wall zapewnia doskonałe odwzorowanie kolorów i jakość obrazu, a dzięki właściwościom ekranu i poziomom czerni umożliwia także precyzyjne kontrolowanie emitowanego światła. Z niecierpliwością czekamy na kolejne projekty wspólne projekty. Na własne oczy chcemy zobaczyć nowe rozwiązania mogą napędzać imersję filmową – mówi Kimball Thurston, Dyrektor Techniczny Wētā FX.

Najnowszy wyświetlacz firmy Samsung Crystal UHD do komunikacji wizualnej serii QxC

Podczas InfoComm Samsung zaprezentował również portfolio 20 nowych modeli ekranów z serii QxC Crystal UHD Signage. Charakteryzują się one ulepszoną konstrukcją i wydajnością, zapewniając niezrównane funkcje i jakość obrazu w każdym środowisku komercyjnym.

Zestawienie QxC obejmuje pięć wyświetlaczy QHC o jasności 700 nitów (75″, 65″, 55″, 50″ i 43″), osiem monitorów QMC o jasności 500 nitów (98″, 85″, 75″, 65″, 55″, 50″, 43″ i 32″) oraz siedem ekranów QBC o jasności 350 nitów (98″, 85″, 75″, 65″, 55″, 50″ i 43″).

Ramki w serii QxC są równe ze wszystkich czterech stron wyświetlacza – posiadają jednakowe wymiary. Pozwala tona stworzenie symetrycznej konstrukcji. Centralnie usytuowane otwory montażowe standardu VESA umożliwiają bezpieczną instalację ekranów. Seria jest o 40% cieńsza niż poprzedni model[1]– grubość ramki wynosi zaledwie 28,5 mm.

Wszystkie wyświetlacze QxC posiadają nowy, intuicyjny w obsłudze interfejs użytkownika, a także rozdzielczość 4K UHD oraz system Tizen 7.0 dla zoptymalizowanej wydajności usług internetowych. Wyróżniają się również wiodącą w branży trwałością. Funkcja SmartView+ bezprzewodowo łączy do sześciu wyświetlaczy jednocześnie, zaś antyodblaskowe panele minimalizują odbicia światła, zapewniając niezakłócone wrażenia wizualne. Ponadto, wszystkie modele QxC zostały wyposażone w czujnik Eco Sensor, wykrywający jasność otoczenia i odpowiednio optymalizujący poziom luminacji wyświetlacza.

Samsung rozpoczyna erę wyświetlaczy LED All-in-One

Samsung przedstawił również 130–calowy ekran LED Full HD o nazwie LED All-in-One (model IAC), o proporcjach 16:9. Jego premontowany zestaw ram pozwala użytkownikom na zainstalowanie wyświetlacza, wieszając go na ścianie.

LED All-in-One posiada smukłą, 56–milimetrową konstrukcję (do 64 mm z uchwytem ściennym Slim Fit). Ekran zapewnia 1000 nitów szczytowej jasności i częstotliwość odświeżania 3840 Hz, co przekłada się na wysoką jakość obrazu. Wbudowany Samsung S–Box obsługuje zintegrowane odtwarzanie multimediów oraz aplikacje z pakietu Microsoft 365, dostarczając najnowsze narzędzia do użytku komercyjnego. Tym samym rozwianie to umożliwia pełne wykorzystanie funkcji dużego wyświetlacza LED w środowiskach biznesowych.

Pierwszy w branży certyfikat śladu węglowego wystawiony przez TÜV Rheinland

Firma Samsung Electronics poinformowała także, iż linia wyświetlaczy Smart Signage 2023 otrzymała szereg certyfikatów dla produktów przyjaznych środowisku. Wystawione zostały przez renomowane niemieckie i amerykańskie instytuty badawcze.

Smart Signage 2023 (model QMC) i The Wall All-in-One (model IAB) to pierwsze wyświetlaczami digital signage, które otrzymały certyfikat śladu węglowego produktu od instytutu TÜV Rheinland. Założony w 1872 roku, z siedzibą w Kolonii w Niemczech, jednostka badawcza świadczy usługi certyfikacji jakości i bezpieczeństwa dla wielu sektorów gospodarki i przemysłu.

Organizacja określa ślad węglowy na podstawie ilości gazów cieplarnianych generowanych w całym cyklu życia produktu – od jego wytworzenia po utylizację – w oparciu o uznane na całym świecie standardy. Certyfikat TÜV Rheinland jest kolejnym wyróżnieniem po niedawno otrzymanym przez firmę Samsung certyfikacie Carbon Trust[2].

Smart Signage 2023 (model QMC) uzyskał również atest ENERGY STAR 8.0, przyznawany przez Agencję Ochrony Środowiska. Ekran został doceniony za efektywność energetyczną. Przyznano mu również miano Electronic Product Environmental Assessment Tool (EPEAT) za wykorzystanie w nim plastiku pochodzącego z recyklingu.

Więcej informacji na temat rozwiązań dla studia produkcyjnego można znaleźć na stronie: https://www.samsung.com/pl/business/display-solutions/virtual-production/

[1] Z wyłączeniem modelu 98-calowego.
[2]Telewizor Samsung Neo QLED 2023 otrzymał certyfikat „Redukcji CO2” od Carbon Trust – Samsung Global Newsroom

Podziel się