Uber Eats pracuje nad własnym chatbotem

Zapoczątkowana przez ChatGPT moda na wykorzystujące sztuczną inteligencję chatboty trwa w najlepsze. Jak donosi Bloomberg, kolejną usługą, która planuje dodać u siebie takie rozwiązanie, jest Uber Eats.

Prezes Ubera, Dara Khosrowshahi, na początku sierpnia powiedział w wywiadzie udzielonym serwisowi Bloomberg, że jego firma pracuje nad własnym chatbotem, jednak nie ujawnił wówczas, w jaki sposób miałby on być wykorzystywany. Deweloper Steve Moser znalazł jednak teraz odniesienia do nowej funkcjonalności w kodzie aplikacji Uber Eats. Z jego ustaleń wynika, iż chatbot wbudowany w tą usługę ma pełnić rolę wirtualnego asystenta pomagającego klientom w wyborze restauracji i posiłków oraz składaniu zamówień. Będzie on mógł np. zaproponować nam dania najlepiej pasujące do naszych kulinarnych preferencji, jednocześnie mieszczące się w określonym przez nas budżecie.

Uber jak na razie nie potwierdził oficjalnie swoich planów związanych z chatbotem w Uber Eats. Nie ma więc pewności kiedy, jeśli w ogóle, funkcja ta zostanie udostępniona dla szerszego grona odbiorców.

Podziel się