Facebook i Instagram to serwisy społecznościowe, które zbudowały swoją potęgę na reklamach. Wygląda jednak na to, iż już niedługo niektórzy użytkownicy mogą zyskać opcję ich wyłączenia.
Według ustaleń The New York Times firma Meta rozważa wprowadzenie w krajach Unii Europejskiej abonamentu umożliwiającego użytkownikom serwisów Facebook i Instagram wyłączenie w nich reklam. Ma to być z jednej strony odpowiedź firmy na nowe regulacje prawne wprowadzone w UE, takie jak akt o usługach cyfrowych, z drugiej zaś sposób na odsunięcie od siebie coraz liczniejszych zarzutów dotyczących naruszania prywatności użytkowników (warto przypomnieć chociażby o rekordowej grzywnie nałożonej na nią w maju przez Europejską Radę Ochrony Danych za naruszanie przepisów RODO).
Jak na razie nie wiadomo, kiedy Meta mogłaby wprowadzić taki abonament oraz ile dokładnie miałby on kosztować. Pewnym jest jednak, że stanowiłby on tylko opcjonalny dodatek, a nie próbę zastąpienia darmowych wersji Facebooka i Instagrama. Według ostatnich danych udostępnionych przez firmę Meta sprzedaż reklam w krajach Unii Europejskiej stanowi 10% jej całkowitych przychodów.