TikTok jest obecnie jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, zwłaszcza wśród młodszych pokoleń. Wiele wskazuje na to, iż jego użytkownicy mogą w przyszłości otrzymać opcję wyłączenia reklam za opłatą.
Redaktorzy Android Authority odnaleźli w kodzie najnowszej wersji aplikacji TikTok informacje wskazujące na to, iż serwis ten zamierza wprowadzić opcjonalny abonament w wysokości 4,99 USD miesięcznie pozwalający przeglądać serwis bez oglądania reklam (a przynajmniej tych serwowanych bezpośrednio przez TikTok – mało prawdopodobne, by abonament objął też treści reklamowe publikowane przez samych użytkowników). Nic nie wskazuje na to, by abonament miał oferować również jakieś inne dodatkowe korzyści.
Informacje te zostały częściowo potwierdzone przez przedstawicieli TikToka, którzy przyznali, że aktualnie prowadzone są testy takiej usługi na małą skalę w jednym anglojęzycznym kraju (nie zdradzono jednak w jakim, wiadomo jedynie, że nie w USA). Zaznaczyli jednak, że na chwilę obecną nie ma jeszcze pewności, czy firma zdecyduje się wprowadzić taką usługę na szerszą skalę.
TikTok nie jest pierwszym (a zapewne też nie ostatnim) serwisem społecznościowym rozważającym wprowadzenie abonamentu całkowicie wyłączającego reklamy. Podobny pomysł rozważają też m.in. Facebook, Instagram i X/Twitter (który oferuje już abonament obniżający liczbę wyświetlanych reklam).