Nie od dziś wiadomo, iż Microsoft wiąże spore nadzieje z szeroko pojętą sztuczną inteligencją, wprowadzając do swojej oferty coraz więcej narzędzi i usług opartych na tej technologii. Teraz zapowiedziano kolejne z nich, tym razem skierowane do twórców gier komputerowych.
Nowe narzędzia AI dla twórców gier mają być efektem współpracy Microsoftu z firmą Inworld AI. Pierwsze z nich ma wykorzystywać tzw. generatywną sztuczną inteligencję do wspomagania twórców w pracy nad grami. Za jego pomocą będą oni mogli przekształcać luźne pomysły w gotowe scenariusze, drzewka dialogowe czy projekty misji. Microsoft porównuje je do wprowadzonej w Windows 11 funkcji Copilot. Drugie narzędzie ma umożliwić wykorzystywanie sztucznej inteligencji bezpośrednio w grach. Za jego pomocą deweloperzy będą mogli np. umieścić w grze postacie NPC rozmawiające z graczem w sposób podobny do chatbotów, czy też wprowadzić zadania i wątki fabularne generowane na bieżąco przez AI.
Ze wspomnianych narzędzi jako pierwsze skorzystają wewnętrzne studia Microsoftu i deweloperzy blisko współpracujący z tą firmą. Z czasem jednak mają one zostać udostępnione również innym zainteresowanym.