The Last of Us Online zostało po raz pierwszy zapowiedziane w 2018 roku. Teraz studio Naughty Dog ogłosiło jednak anulowanie prac nad tą produkcją.
The Last of Us Online według pierwotnych założeń miało być sieciowym rozszerzeniem do The Last of US Part II, jednak z czasem projekt ten przerodził się w oddzielną grę. W oświadczeniu prasowym informującym o anulowaniu dalszych prac przedstawiciele studia Naughty Dog napisali, że chociaż wiązali z tym projektem ogromne nadzieje, to w pewnym momencie stało się jasne, że nie będą w stanie jednocześnie utrzymywać dużej sieciowej gry i tworzyć nowych fabularnych produkcji typu single-player. Stanęli więc przed wyborem: przekształcić się w studio zajmujące się wyłącznie jedną grą online, lub kontynuować swoją dotychczasową drogę. Ostatecznie zdecydowali się na tą drugą opcję.
Przedstawiciele studia zaznaczyli przy tym, że wiedza i umiejętności zdobyte podczas prac nad The Last of Us Online z pewnością znajdą zastosowanie w przyszłości. Potwierdzili też, że pracują już nad kilkoma nowymi, ambitnymi projektami typu single-player, i nie mogą doczekać się aż będą gotowi ujawnić więcej informacji na ich temat.