Moda na filmowe adaptacje gier komputerowych trwa w najlepsze. Co więcej, filmowcy coraz chętniej biorą na warsztat nie tylko najgłośniejsze gry klasy AAA, ale też znacznie mniejsze, niezależne produkcje. Niedawno ujawniono kolejny projekt tego typu – ekranizację gry El Paso, Elsewhere.
El Paso, Elsewhere to niezależna gra wydana we wrześniu ubiegłego roku, pozwalająca nam wcielić się w Jamesa Savage’a – łowcę wampirów próbującego powstrzymać swoją byłą dziewczynę przed przeprowadzeniem pradawnego rytuału mającego zniszczyć świat. W tym celu wyrusza za nią w pościg poprzez tajemniczy, wypełniony potworami hotel, w którym rzeczywistość zakrzywia się coraz bardziej z każdym kolejnym piętrem. Pod względem mechaniki rozgrywki jest to strzelanka TPP inspirowana serią Max Payne, łącząca ją jednak z elementami typowymi dla klasycznych horrorów.
Filmowa adaptacja ma stanowić dość wierne odzwierciedlenie fabuły pierwowzoru. W postać głównego bohatera wcieli się najprawdopodobniej LaKeith Stanfield, aktor znany m.in. za sprawą filmu „Judasz i Czarny Mesjasz”, za który dostał nominację do Oscara. Będzie on też jednym z producentów filmowej adaptacji El Paso, Elsewhere. W projekt zaangażowani są też Lorenzo di Bonaventura (producent filmów z serii „Transformers” i „G.I. Joe”) i Colin Stark (producent serialu „Yasuke”). Przewidywana data premiery nie została jak na razie ujawniona.