Thule zdobywa tytuł Red Dot: Design Team of the Year 2024

Firma Thule wyróżniona została prestiżowym tytułem Red Dot: Design Team of the Year 2024 – czyli wyróżnieniem dla najlepszego zespołu projektowego w 2024 r. Od roku 1988, tytuł ten przyznawany jest corocznie zespołom, które konsekwentnie prezentują nieprzeciętną innowacyjność oraz jakość – otrzymując go, zespół projektantów Thule dołącza do grona poprzednich zwycięzców, wśród których znalazły się m.in. firmy Braun, Sony, Apple oraz Philips.

Firma Thule, doskonale znana miłośnikom outdooru i aktywnego stylu życia, założona została ponad 80 lat temu, w 1942 roku. Wszystko zaczęło się od prostej pułapki rybackiej, później oferta firmy ewoluowała i obecnie oferuje ona sprzęt outdoorowy dla rodzin, sportowców oraz wszystkich entuzjastów aktywnego spędzania czasu. Dziś Thule jest globalnym liderem branży outdoor. 

Filozofia wzornictwa Thule zachęca użytkowników do oddawania się swoim pasjom – niezależnie od tego, czy jest to narciarstwo, jazda na rowerze, bieganie z dziećmi, czy po prostu cieszenie się życiem. Produkty Thule pasują do siebie doskonale, tworząc spójne i atrakcyjne wizualnie kolekcje. Marka oferuje nie tylko produkty, ale konkretny styl życia, przygody i odkrycia. 

W kilku ostatnich latach firma Thule dopracowała swoje wzornictwo i styl, dbając o to, by estetyka produktów idealnie pasowała do tożsamości marki. Tworząc wewnętrzny dział projektowy, Thule zadbała o spójność i autentyczność wszystkich kreacji. Takie podejście zaowocowało ponadczasowym, ale też współczesnym wzornictwem, które jasno komunikuje wyrafinowanie i profesjonalizm, idealnie wpasowując się w oczekiwania klientów oraz pracowników firmy.

Ogromne osiągnięcie Thule

Zdobycie przez Thule tytułu Red Dot: Design Team of the Year jest potwierdzeniem kreatywności, najwyższych standardów oraz skuteczności wspólnego wysiłku zespołu projektantów firmy. „Przyznając tytuł ‘Red Dot: Design Team of the Year 2024’ potwierdzamy nieprzeciętne osiągnięcie Thule, jakim jest płynne i spójne połączenie wzornictwa oraz zarządzania marką. Jej produkty są ucieleśnieniem funkcjonalności i wartości emocjonalnej, oferując jednocześnie najwyższy poziom bezpieczeństwa i zaufania, co jest wyraźnie widoczne w projektach marki oraz jej komunikacji. Niezachwiana determinacja Thule, by tworzyć produkty o najwyższej jakości – potwierdzanej niezliczonymi testami i codziennymi doświadczeniami użytkowników – powinna być stawiana jako przykład dla branży. Rozpoznanie i wyróżnienie niezwykłego etosu wzornictwa Thule podkreśla kluczową rolę firmy w tworzeniu innowacji we wzornictwie przyszłości” – skomentował profesor dr Peter Zec, twórca oraz CEO Red Dot.

Wzornictwo tworzone z myślą o użytkowniku

Thule tworzy swoje rozwiązania z myślą o klientach – uwzględniając w tym procesie ich zaangażowanie oraz komunikację. Skupiając się na funkcjonalności I rozumiejąc zróżnicowane potrzeby klientów, Thule oferuje produkty które czynią nasze codzienne życie lepszym i ułatwiają przeżywanie zapadających w pamięć momentów. Pozwalają one klientom zabrać całą rodzinę i niezbędny sprzęt w dowolne miejsce – co czyni z nich niezastąpione rozwiązania komunikacyjne. 

Firma planuje teraz swoją przyszłość pod nowym kierownictwem – pozostając jednak wierną jej kluczowym wartościom i nieustająco dążąc ku doskonałości. Napędzany przez pasję, innowacje oraz głębokie połączenie z naturą zespół Thule wciąż inspiruje miłośników przygód z całego świata.

“Czujemy się niesamowicie uhonorowani i zaszczyceni przyznaniem tego tytułu. Zadaniem naszej estetyki jest reprezentowanie Thule – chodzi o tworzenie wyraźnie rozpoznawalnej tożsamości, która trafia do naszych klientów i wyraża wartości, które wyznajemy” – powiedział Henrik Eriksson, Global Design Director w Thule Group

“Gdy marka i wzornictwo rozwijają się ramię w ramię, powstaje coś więcej niż tylko suma połączonych elementów – tworzy to niesamowite poczucie dumy i ambicji firmy” – dodaje Tina Liselius, Vice President Brand w Thule Group

Rekordowy sukces w Red Dot Awards 2024

Thule z sukcesami uczestniczy w konkursie Red Dot Awards od 2011 roku, zdobywając wyróżnienia w najróżniejszych kategoriach, od plecaków, przez bagażniki dachowe, aż po wózki dziecięce. Dodatkowo, marka została również wyróżniona nagrodą “Best Outdoor Brand” (przyznaną za ogólne wzornictwo produktów) w konkursie Dot Award: Brands & Communication Design 2019.

W 2024 roku Thule nie tylko zdobyła tytuł Design Team of the Year – markę nagrodzono również rekordową liczbą wyróżnień Red Dot Awards in 2024. Przyznano jej ich aż 12 w różnych kategoriach, co dowodzi wszechstronności i najwyższej jakości produktów Thule. Nagrody zdobyły:

– wózek dziecięcy Thule Urban Glide 4-wheel (wyróżniony tytułem Red Dot: Best of the Best),

– samochodowe foteliki dziecięce Thule Alfi, Thule Elm oraz Thule Maple,

– klatka do transportu psów Thule Allax,

– wózek dziecięcy Thule Urban Glide 3,

– platforma dachowa Thule Caprock,

– montowany na haku auta namiot Thule Outset,

– bagażnik rowerowy Thule Epos,

– wielofunkcyjna przyczepka sportowa Thule Chariot Sport 2,

– box dachowy Thule Motion 3.

Podziel się