Jak działa śledzenie zamówień w aplikacji Portfel

iOS 16 wprowadził śledzenie paczek i podgląd statusu zamówień. Integracja z obiema funkcjami stoi po stronie właścicieli sklepów, a do niedawna ani razu mi się nie włączyła. Może dlatego, że od wielu lat korzystam ze świetnej (wg mnie) aplikacji Parcel, służącej do śledzenia paczek.

Niedawno zamówiłem Peak Design Leash do swojego aparatu, bo korzystanie z uchwytu nadgarstkowego jest czasem problematyczne. Szczególnie gdy chce razem z aparatem używać iPhone’a 15 Pro do robienia zdjęć.

Wybrałem odpowiedni kolor, zapłaciłem, używając Apple Pay i po chwili pojawiła się opcja dodania zamówienia w aplikacji Portfel. Zrobiłem to i pojawił się początkowy status. Po dniu lub dwóch się zmienił i pojawiły się wszystkie informacje o zamówionym produkcie.

Wszystkie aktualizacje zamówienia będą widoczne w aplikacji, ale to też jest zależne od właścicieli sklepów. Jest też opcja wyświetlania powiadomień, ale u siebie z niej nie korzystałem.

Informacje o zamówieniu są szczegółowe, choć początkowo nic na to nie wskazuje. W późniejszym czasie pojawi się adres nabywcy, status, operator i numer śledzenia. Niżej pojawi się koszt, adres mailowy i ID zamówienia.

Na tym samym ekranie można przejść do opcji związanej ze zwrotami.

Spodobała mi się ta opcja, bo eliminuje (do pewnego stopnia) konieczność instalacji aplikacji do śledzenia zamówień. Integracja działa bardzo dobrze, choć sprawdziłem to na jednym zamówieniu, a nie większej ilości. Warto dodać, że Apple współpracuje z Shopify i pewnie dlatego mogłem śledzić paczkę/zamówienie wewnątrz aplikacji Portfel.