Wykorzystywanie tzw. generatywnej sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier komputerowych to temat wzbudzający wiele kontrowersji. Głos w tej sprawie zabrał niedawno Shuntaro Furukawa, prezes firmy Nintendo.
Shuntaro Furukawa został zapytany o kwestię AI podczas spotkania dla inwestorów. Odpowiedział on, że choć dostrzega pewien potencjał w generatywnej sztucznej inteligencji, to jednak bardzo wyraźnie widzi też jej wady, takie jak chociażby potencjalne problemy z prawami autorskimi. Zaznaczył też, że kierowana przez niego firma ma ogromne doświadczenie w projektowaniu gier, a jej pracownicy potrafią tworzyć dopracowane produkcje o unikalnym charakterze, którego nie da się podrobić opierając się wyłącznie na technologicznych nowinkach.
Większość gigantów branży gier komputerowych wydaje się jednak nie podzielać obaw i niechęci Nintendo dotyczących generatywnej sztucznej inteligencji. Firmy takie jak Microsoft, Ubisoft, Square Enix czy Electronic Arts nie mają podobnych oporów a wręcz przeciwnie – coraz chętniej i intensywniej eksperymentują one z wykorzystywaniem tego typu technologii do tworzenia gier.