Nowy zwiastun zaprezentowany na targach gamescom potwierdza, że mroźna kontynuacja gry Odd Bug Studio zadebiutuje w samym sercu zimy na PC i konsolach
United Label, studio będące platformą wydawniczą CI Games, znaną z ambitnych i niezwykle dopracowanych produkcji, potwierdziło podczas targów gamescom, że Tails of Iron 2: Whiskers of Winter – RPG akcji tworzone przez Odd Studio – ukaże się w lutym 2025 roku na PC, Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation®5, PlayStation 4 oraz Nintendo Switch™. W sequelu gracze wcielą się w Arlo – syna Strażnika Północy – w trakcie jego wędrówki przez surowe ziemie, gdzie jego jedynym celem będzie pokonać starożytne zło bytujące na mroźnych pustkowiach.
Osadzone w powojennych realiach konfliktu między Szczurem i Żabą, Tails of Iron 2: Whiskers of Winter rozwija fundamenty poprzedniej części. Do gry trafią zupełnie nowe polowania na potwory – gigantyczne bestie z Północy, a także ulepszony system walki, doceniony przez krytyków już w części pierwszej, wzbogacony o szereg nowych funkcji. W drugiej części serii powracają charakterystyczne, surowe głosy wielokrotnie nagradzanego aktora głosowego – Douga Cockle’a (Wiedźmin 3, Baldur’s Gate 3, Alan Wake 2), który po raz kolejny opowie sagę przepełnionego chęcią zemsty Arlo.
Wersja demonstracyjna Tails of Iron 2: Whiskers of Winter jest dostępna przez cały czas trwania targów gamescom na stoisku Indie Arena w hali 10.2, F010g-E019 – gracze mogą więc już teraz przygotować się na bezlitosne bitwy, które nadejdą w towarzystwie lutowych mrozów 2025 roku.
Najważniejsze cechy Tails of Iron 2: Whiskers of Winter:
- Obszerna, przepełniona zemstą kampania – w Whiskers of Winter gracze staną do walki przeciwko nowym rodzajom bestii, znanym jako Mroczne Skrzydła. Podczas podróży Arlo przemierzy sześć zróżnicowanych biomów dostępnych w ramach półotwartego świata, zamieszkiwanych przez nieznane dotąd stworzenia.
- Ambitna walka – Tails of Iron 2 rozwija charakterystyczny dla serii, wymagający system walki – oferuje ulepszoną mechanikę broni, w tym cztery efekty żywiołów (ognia, lodu, elektryczności i trucizny), nasycając szczurzy arsenał pełnią nowych możliwości.
- Polowanie na potwory – aby przechylić szalę zwycięstwa przeciwko armii Mrocznoskrzydłych, Arlo będzie mógł wytropić i pokonać 15 gigantycznych bestii. Zabicie ich pozwoli zebrać cenne materiały, niezbędne do ulepszenia ekwipunku.
- Ulepszony system budowania bazy – buduj i ulepszaj zniszczoną osadę Winter’s Edge. Rozwinięta baza otworzy dostęp do potężniejszych przedmiotów z kuźni, smaczniejszych posiłków z kuchni, większego wyboru pułapek w sklepie i innych ulepszeń.
- System dnia i nocy – Arlo będzie musiał stawić czoła różnym wrogom. Niektórzy z nich pojawiają się tylko za dnia lub w nocy. Kolejne rodzaje przeciwników ujawnią się w miarę pokonywania kolejnych potworów na drodze do szczurzej zemsty.