„Odyssey OLED G8 okazał się niezwykle pomocny w dyskusjach z zespołem kreatywnym, pozwalając na bardziej precyzyjne omawianie kolorystyki i środków wyrazu”.
– Hwang Junha, Dungeon Lead, „Solo Leveling:ARISE”
W świecie produkcji gier przekształcenie popularnej historii w angażującą, interaktywną przygodę to zarówno wyzwanie, jak i sztuka. Solo Leveling:ARISE1, pierwsza gra z serii Solo Leveling jest doskonałym przykładem tej transformacji. Produkcja ta zachwyciła miliony fanów z ponad 14,3 miliardami wyświetleń na całym świecie. Wraz z rozwojem branży gier i przesuwaniem granic opowiadania wizualnych historii, technologia stojąca za projektem odgrywa kluczową rolę w ożywianiu tych dynamicznych światów.
Aby zgłębić połączenie kreatywności i technologii, Samsung Newsroom przeprowadził rozmowę z twórcami Solo Leveling:ARISE. Developerzy podzielili się swoimi spostrzeżeniami, jak udało im się oddać intensywną akcję webtoona, stylową oprawę wizualną oraz jak kluczową rolę odegrał monitor Odyssey OLED G8.
Założona w 2000 r. firma Netmarble szybko stała się liderem koreańskiego rynku gier. Było to możliwe dzięki innowacyjnym strategiom oraz silnym partnerstwom z zewnętrznymi studiami. Od 2012 r. producent ten zdobył uznanie w branży gier mobilnych wypuszczając na rynek popularne tytuły, jak Modoo Marble, Seven Knights i Solo Leveling:ARISE. Na bazie krajowego sukcesu, Netmarble konsekwentnie rozszerza swój globalny zasięg, dostarczając graczom na całym świecie wciągające produkcje.
„[Dzięki Odyssey OLED G8] mogłem wyraźniej zobaczyć animacje ataków, co pomogło mi precyzyjniej wykonywać uniki. Zauważyłem też efekty i szczegóły tła, których wcześniej nie dostrzegałem”.
– Kim JaeSeong, odpowiedzialny za część dotyczącą balansu walki, „Solo Leveling:ARISE”
▲ (Od lewej) Hwang Junha, Dungeon Lead, i Kim JaeSeong, Combat Balance Part, w Netmarble Neo, twórcy gry Netmarble „Solo Leveling:ARISE”.
Jakie są Wasze role w rozwoju Solo Leveling:ARISE?
Junha: Przy tym projekcie jestem odpowiedzialny za projektowanie lochów i potworów. Obejmuje to tworzenie środowisk do walki oraz opracowywanie potworów napotykanych przez graczy. Zasadniczo tworzę META* gry, aby zapewnić graczom satysfakcjonujące i wciągające doświadczenia bojowe.
* META: Akronim od „Most Effective Tactics Available”, reprezentujący optymalne strategie lub podejścia stosowane przez graczy w grze.
JaeSeong: Odpowiadam za zrównoważenie systemów pojedynków. Moją rolą jest umożliwienie graczom tworzenia unikalnych stylów walki poprzez łączenie różnych elementów, jak bronie, umiejętności, łowcy i cienie. Gracze czerpią satysfakcję ze sterowania i akcji zależnych od kombinacji, a także z różnorodnych wzmocnień i osłabień, które wzmacniają zarówno postacie, jak i wrogów, co ułatwia oczyszczanie lochów i pokonywanie wymagających bossów.
▲ Dzięki Odyssey OLED G8, JaeSeong przegląda dynamiczne środowiska i projekty potworów, dbając by każda scena bitwy zapewniała oszałamiające wrażenia wizualnie.
Czy możecie przybliżyć nam uniwersum Solo Leveling:ARISE? Na czym skupiliście się podczas tworzenia gry?
Junha: Jest to RPG akcji oparty na popularnym webtoonie Solo Leveling. Staraliśmy się pozostać wierni oryginalnemu dziełu. Jednocześnie wzbogaciliśmy rozgrywkę o naszą wiedzę, oferując wysokiej jakości sceny akcji i przerywniki filmowe. Te ostatnie wciągają graczy w sposób możliwy tylko w grze.
JaeSeong: Biorąc pod uwagę popularność oryginalnego dzieła, naszym celem było wierne oddanie unikalnych stylów walki każdej postaci z webtoonu. W grze dajemy graczom możliwość eksperymentowania z różnymi umiejętnościami i broniami. Ponadto, chcąc zaoferować coś wyjątkowego, wprowadziliśmy nową, oryginalną zawartość i zakulisowe historie, których nie było w webtoonie. Dodaje to grze świeżego wymiaru, poprawiając ogólne wrażenia z rozgrywki.
▲ (Od lewej) Shadow Igris, łowcy Cha Hae-In, Sung Jinwoo, Choi Jong-In i Shadow Tusk w „Solo Leveling:ARISE” (Zdjęcie dzięki uprzejmości Netmarble)
Junha: W przypadku Solo Leveling:ARISE zależało nam na dynamicznej walce i swobodzie korzystania z różnych stylów. Chcieliśmy uniknąć uniwersalnych rozwiązań, umożliwiając graczom dostosowywanie strategii w zależności od bossa lub wyzwania, przed którym się znajdą.
JaeSeong: Skupiliśmy się na zbalansowaniu różnych postaci, potworów i lochów, by zaoferować zróżnicowane doświadczenia bojowe. Każdej postaci dodaliśmy konkretne umiejętności i kombinacje, oprócz ich unikalnych zdolności z oryginalnej serii. Wyzwaniem było utrzymanie równowagi, dostosowując zasięgi ataków, współczynniki obrażeń i szybkość, aby uczynić walkę bardziej angażującą zwłaszcza w rozgrywkach zespołowych.
Jak myślicie, jakie są najważniejsze elementy środowiska gry? Czy Odyssey OLED G8 w wystarczającym stopniu spełnił te wymagania podczas tworzenia i testów Solo Leveling:ARISE?
JaeSeong: W tej produkcji gracze w dużej mierze polegają na wizualnych informacjach, jak ruchy postaci i szczegółowe otoczenie podczas walki. Dlatego kluczowe znaczenie ma ekran, który wyraźnie prezentuje te dane. Duży monitor w szczególności poprawia widoczność ruchów postaci i oferuje szersze pole widzenia, pomagając uchwycić każdy detal w trakcie starć.
Szeroka perspektywa i wysoka rozdzielczość Odyssey OLED G8 ułatwiają dostrzeżenie nawet najmniejszych detali, co również przekłada się na lepszą rozgrywkę. Na przykład, mogłem wyraźniej zobaczyć animacje ataków, co pomogło mi precyzyjniej unikać ciosów. Zauważyłem też efekty i szczegóły tła, które wcześniej umykały mojej uwadze.
▲ Monitor OLED 4K zapewnia wyraźny, żywy obraz, umożliwiając programistom i zespołowi artystycznemu precyzyjne dostrojenie kolorów i ekspresji w celu zapewnienia płynniejszej rozgrywki.
Junha: Znakomity monitor, jak Odyssey OLED G8, dzięki doskonałemu kontrastowi i żywym kolorom, może naprawdę podkreślić unikalny styl gry, niezależnie od tego, czy eksplorujesz bramy czy przywołujesz cienie. Odyssey OLED G8 udowodnił swoją wartość w procesie tworzenia gry. Wyraźny obraz OLED 4K i szeroka gama barw były bardzo pomocne w dyskusjach z grafikami i projektantami na temat efektów postaci, umożliwiając nam bardziej szczegółowe omówienie kolorów i ekspresji.
Jakie inne aspekty są ważne w grach RPG akcji?
JaeSeong: Wysoka częstotliwość odświeżania jest kluczowa dla płynnej rozgrywki bez zakłóceń. Zapewnia sprawne przejścia między ekranami, eliminując zacinanie i rozrywanie obrazu, co zmniejsza zmęczenie oczu i sprawia, że rozgrywka staje się bardziej płynna i przyjemna.
▲ JaeSeong używa Odyssey OLED G8 do monitorowania wydajności rozgrywki i dostrajania mechaniki walki, zapewniając płynną i wciągającą sekwencję akcji.
Junha: Aby w pełni poczuć intensywność walki i animacji postaci w Solo Leveling:ARISE, potrzebny jest monitor o krótkim czasie reakcji i wysokiej rozdzielczości. Błyskawiczna częstotliwość odświeżania Odyssey OLED G8 sprawia, że walka w Solo Leveling:ARISE jest płynna i dynamiczna.
Jakie funkcje Odyssey OLED G8 poleciłbyś graczom Solo Leveling:ARISE?
Junha: Odyssey OLED G8 oferuje wiele zalet, ale to, co szczególnie mnie ujęło, to technologia OLED Glare-free. Inne monitory, które stosują powłoki antyrefleksyjne, często powodują matowienie kolorów. Ten monitor natomiast skutecznie redukuje odblaski, jednocześnie zachowując żywe i wyraźne barwy, co znacząco poprawia jakość obrazu.
▲ Junha opowiada o tym, jak gra pozwala użytkownikom wybrać własny styl rozgrywki, umożliwiając im dostosowanie strategii do różnych bossów i wyzwań. Funkcja OLED Glare-free redukuje odblaski, zachowując żywe i wyraźne kolory, zapewniając optymalne wrażenia bez pogorszenia jakości obrazu.
Z kolei funkcja Dynamic Black Equalizer naprawdę sprawdza się w ciemnych lochach, ułatwiając dostrzeżenie ukrytych szczegółów i poprawiając ogólne wrażenia z gry. Gorąco polecam graczom skorzystanie z tej opcji, aby zwiększyć komfort rozgrywki i cieszyć się każdym detalem.
* OLED Glare-free: Technologia zweryfikowana przez UL, która redukuje odblaski z zewnętrznych źródeł światła i zapewnia ekran, który jest o 54% mniej błyszczący niż konwencjonalna folia antyrefleksyjna.2
* Dynamic Black Equalizer: Funkcja, która analizuje jasność scen w grach i automatycznie dostosowuje ostrość, nasycenie i szczegóły czerni, jednocześnie poprawiając widoczność w ciemnych obszarach, umożliwiając uzyskanie bardziej szczegółowych poziomów czerni.
▲ The Dynamic Black Equalizer poprawia widoczność w ciemnych obszarach, automatycznie dostosowując ostrość, nasycenie i szczegóły czerni, zapewniając bardziej wciągające wrażenia z gry.
JaeSeong: Jedną z funkcji, którą gracze z pewnością docenią jest Game Bar. Po wybraniu gatunku gry pasek automatycznie optymalizuje jakość obrazu i dźwięku dla danego rodzaju rozgrywki. W zależności od wybranego gatunku, jasność wyświetlacza jest dostosowywana dla lepszej widoczności, a dźwięk staje się bardziej immersyjny, co sprawia, że gracze jeszcze głębiej zanurzają się w świecie gry.
▲ Game Bar optymalizuje jakość obrazu i dźwięku w oparciu o wybrany gatunek, dostosowując jasność i poprawiając dźwięk, aby stworzyć bardziej wciągające wrażenia z gry2.
Na koniec czy możecie podzielić się ostatnimi przemyśleniami dla graczy grających w Solo Leveling:ARISE?
Junha: Mam nadzieję, że będziesz mógł w pełni zanurzyć się w niesamowitej sztuce i dynamicznej walce Solo Leveling:ARISE, korzystając z monitora do gier obsługującego wysoką częstotliwość odświeżania i rozdzielczość. Odyssey OLED G8, wyposażony w wyświetlacz 4K 240 Hz z krótkim czasem reakcji, jest doskonałym wyborem dla tej gry3.
JaeSeong: Funkcje gamingowe Odyssey OLED G8 sprawiają, że jest to świetny wybór dla płynnej, wciągającej rozgrywki. Zachęcam do eksperymentowania z różnymi strategiami i stylami walki w Solo Leveling:ARISE, aby odkryć swój własny sposób i maksymalnie wykorzystać to wyjątkowe doświadczenie.
1ⓒDUBU (REDICE STUDIO), Chugong, h-goon 2018 / D&C MEDIA ⓒNetmarble Corp.& Netmarble Neo Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone.
2 Na podstawie wewnętrznych wyników testów.
3 Częstotliwość odświeżania może się różnić w zależności od wydajności źródła wejściowego.