Volkswagen Passat to auto prawie kultowe, a teraz jest dostępne z napędem elektrycznym. No dobra nie nazywa się Passat tylko ID.7, ale nie oszukujmy się to elektryczny Passat.
Auto zbudowane na platformie MEB, co oczywiście nie wróży dobrze i ma długość prawie 5m. Wymiary zewnętrzne przekładają się na to, co mamy w środku, czyli bardzo dużo miejsca dla pasażerów i na bagaże. Pakowanie ułatwia to, że to liftback, czyli bagażnik (532 l.) otwiera się z szybą. Wyposażenie możemy mieć naprawdę w 100% kompletne, łącznie z masażami w fotelach i elektronicznie matowionym dachem szklanym niczym w Porsche Taycan.
Podstawowe cyferki, jakie powinny nas interesować to bateria 77 kWh, ładowanie DC z mocą 175 kW i AC 11 kW, moc silnika 286 KM, sprint do setki w rozsądne 6,5s i prędkość max 180 km/h.
I teraz tak, VW lubi trochę kłamać z mocą ładowania, bo niby mamy 175 kW, a tak naprawdę będzie się ładował z mocą nawet 190 kW.
Jeszcze bardziej zaskakuje zużycie energii. Dynamiczna jazda po autostradzie z prędkościami 140 km/h z + to zużycie 20 kWh/100 km. Wielkie WOW, tak samo wielkie jak to auto. Do tego jazda jest super przyjemna, bo ID.7 ma świetne adaptacyjne zawieszenie. Zużycie w trybie mieszanym w całym teście miałem około 17 kWh, to poziomy mniejszej Tesli 3!
No i pięta achillesowa VW ID, czyli soft infotaimentu. Tu też sporo się zadziało i to sporo na plus. Nic się nie zawiesza, wszystko działa płynnie, nawet sterowanie nawiewami z ekranu. Miałem dużo obaw, o to jak VW ogarnie tak dużo sterowania z ekranu, a wyszło więcej niż dobrze. Jedynie kamera cofania jest z jakiegoś kalkulatorka.
Jeszcze rok temu nie sądziłem, że tak wiele dobrego mogę napisać o elektrycznym Volkswagenie, ale się myliłem.
Pozostaje jedna kwestia … cena. ID.7 kosztuje w podstawie 268k PLN to 100k drożej niż Passat. Oczywiście Passat ma gorsze osiągi i wyposażenie, ale ciągle to 100k. Pocieszeniem jest to, że VW „potrafi w rabaty” i pewnie floty wynegocjują sobie dużo lepsze ceny.
I już kończąc, niebawem zobaczymy potencjalnie jeszcze lepszą wersję ID.7 Tourer, czyli kombi, która będzie miała dodatkowo większą baterię 86 kWh.