Samsung ma powody do zadowolenia. Według szacunków tej firmy w połowie bieżącego roku w Polsce liczba telewizorów Samsung Smart TV, wykorzystywanych aktywnie do oglądania filmów, wydarzeń sportowych czy koncertów za pośrednictwem internetu może przekroczyć trzy miliony. Chodzi o modele zarówno z systemem Tizen, jak i jego poprzednikiem. Według Samsunga, do sieci podłączonych jest już ponad 85% wszystkich nowych telewizorów Samsung SmartTV. Wpływ na to ma m.in. większa liczba i coraz bogatsza oferta aplikacji filmowych czy rozwijającej się prężnie kategorii gamingowej.
Już pod koniec 2022 roku w Polsce aktywnych było niemal 2,6 mln telewizorów Samsung Smart TV. Zdominowały one ofertę tego południowokoreańskiego producenta przed siedmioma laty, stając się rynkowym standardem. Biorąc pod uwagę dynamikę rynku i coraz większe możliwości samych telewizorów, Samsung spodziewa się, że w tym roku liczba aktywnych telewizorów smart z systemem TIZEN i jego poprzednikiem przekroczy w Polsce trzy miliony. W minionym roku cztery na pięć zakupionych telewizorów Samsung Smart TV podłączanych było do sieci i aktywnie wykorzystywanych.
Rok 2022 stał pod znakiem przede wszystkim gamingu, w tym możliwości grania w chmurze. Na telewizorach Samsung Smart TV jest już aplikacja Xbox, która otworzyła nową kategorię domowej rozrywki – wystarczy aktywna subskrypcja Xbox Game Pass Ultimate i kompatybilny kontroler, by grać w gry na telewizorze Samsung Smart TV bez konsoli. Kolejną nowością w 2022 roku była popularna aplikacja Twitch, która wykorzystywana jest do transmisji na żywo gier czy wydarzeń e-sportowych. Oglądanie innych streamerów to rozrywka, która skupia rosnącą społeczność fanów na całym świecie. Nie zabrakło także aplikacji rozrywkowych, takich jak TikTok, Disney+ czy HBO Max a ostatnio dołączył do nich SkyShowtime.
Smart TV to ogólnie mówiąc telewizor podłączony do Internetu, które może współpracować z wieloma domowymi urządzeniami, takimi, od audio przez AGD. różnego rodzaju czujniki, po telefon. Sercem Samsung Smart TV jest TIZEN – system rozwijany przez tę firmę od 2015 roku. Charakteryzuje się on łatwością obsługi i nawigacji, a także dużymi możliwośćiami personalizacji, co doceniają widzowie na całym świecie. Obecnie już ponad 200 mln użytkowników w 197 krajach korzysta z inteligentnych telewizorów Samsung. Istotny wpływ na popularność Samsung Smart TV ma stabilność systemu i wysoka jakość aplikacji, które są optymalizowane i podlegają certyfikacji.
Smart TV to jednak nie tylko rozrywka, to także możliwość włączenia telewizora w ekosystem inteligentnego domu, co dzieje się za pośrednictwem aplikacji SmartThings. Dzięki niej największy domowy ekran z powodzeniem stanie się centrum zarządzania pozostałymi urządzeniami, takimi jak klimatyzacja czy oczyszczacz powietrza. Smart TV to również rozbudowane możliwości w zakresie łączenia z urządzeniami zewnętrznymi i dzielenie ekranu smartfona czy komputera. A to przynosi szereg dodatkowych możliwości m.in. w pracy hybrydowej, która na stałe wpisała się w biznesową rzeczywistość wielu użytkowników.
Popularność systemu TIZEN potwierdza dodatkowo fakt, że w 2022 roku firma Samsung zdecydowała się udostępnić oprogramowanie producentom innych telewizorów. W pierwszej kolejności ma on trafić na ekrany Atmaca, HKC i Tempo w wybranych krajach. W efekcie z zalet systemu skorzysta jeszcze większe grono widzów.
Według badania przeprowadzonego przez instytut badawczy Omdia w 2022 roku Samsung po raz 17. z rzędu został światowym numerem jeden na rynku telewizorów. W 2022 roku Samsung sprzedał 9,65 mln telewizorów QLED i Neo QLED. Firma zdominował także w 2022 roku segment większych telewizorów, odnotowując udział w rynku wynoszący 36,1% dla urządzeń o przekątnej ekranu powyżej 75 cali i 42,9% dla telewizorów ponad 80-calowych. Jeżeli chodzi o telewizory klasy premium kosztujące powyżej 2.500 USD, Samsung jest liderem (pod względem wartości przychodów) z udziałem w rynku wynoszącym 48,6%.
Źródło: Samsung