Współtwórcy Diablo i Diablo 2 pracują nad nową grą ARPG

Erich Schaefer – współtwórca pierwszych dwóch części Diablo – ogłosił niedawno, iż przerywa emeryturę by rozpocząć pracę nad nową grą. W tym celu dołączy on do studia Moon Beast Productions, założonego przez byłych pracowników Blizzarda – Phila Shenka i Petera Hu.

Schaefer pracował przy obu wspomnianych grach jako projektant, scenarzysta i dyrektor artystyczny. Po odejściu z Blizzarda założył studio Runic Games, które wyprodukowało całkiem popularną swego czasu grę Torchlight. Shenk był głównym projektantem postaci w Diablo 2 i dyrektorem artystycznym rozszerzenia Lord of Destruction, natomiast Hu pracował przy tej grze jako programista.

Biorąc pod uwagę ich doświadczenie z tym gatunkiem nie dziwi, że ich pierwszym wspólnym projektem ma być gra Action RPG w stylu Hack’n’Slash. Nie chcą oni jednak tworzyć kolejnego klona Diablo, lecz zrewolucjonizować ten gatunek, naprawiając jego największe bolączki. Jak na razie nie ujawnili żadnych konkretnych informacji na temat tego projektu. Shenk zdradził jednak w wywiadzie dla serwisu VentureBeat, iż jednym z głównych przyświecających im celów jest stworzenie zupełnie nowego podejścia do kwestii rozwoju postaci.

W tym samym wywiadzie Schaefer zwrócił uwagę na to, że wszystkie najpopularniejsze produkcje tego typu, takie jak Diablo, Torchligh czy Path of Exile, sprawiają wrażenie, jakby były tą samą grą różniącą się od siebie detalami. Zdaniem Hu jest to efekt tego, iż od czasu oryginalnego Diablo gatunek ten ewoluuje cały czas tylko w jednym kierunku. Ich nowy projekt ma być próbą cofnięcia się o kilka kroków wstecz i wymyślenia na nowo podstawowych elementów rozgrywki. Shenk zaznacza jednak, że zależy im na tym, by efekt końcowy wydawał się graczom świeży, nowatorski i innowacyjny, ale też jednocześnie w pewien sposób znajomy.

Moon Beast Productions zamierza ujawnić więcej informacji na temat swojej nowej gry podczas tegorocznej edycji konferencji GDC, która rozpocznie się już 20 marca. Prawdopodobnie zaprezentują oni wtedy pierwszy grywalny prototyp.

Źródło: VentureBeat