Technika NVIDIA DLSS wspierana jest już przez ponad 280 gier i aplikacji. Najnowszą wersję, DLSS 3, można znaleźć w 29 tytułach. Jej adaptacja przebiega 7 razy szybciej niż DLSS 2, jeśli weźmiemy pod uwagę pierwsze pół roku od ich premier.
W trakcie konferencji dla twórców gier (GDC) deweloperzy otrzymali dostęp do narzędzia NVIDIA Streamline oraz zupełnie nowych wtyczek umożliwiających implementacje DLSS 3. Wsparcie sztucznej inteligencji nie musi być skomplikowane. Opublikowano również nową wersję narzędzia ICAT, ułatwiającego porównywanie zrzutów ekranu oraz filmów z gier po aktywacji techniki DLSS.
W tym tygodniu Forza Horizon 5, Deceive Inc., Tchia, Gripper, Smalland: Survive the Wilds oraz Last of Us: Part Idołączają do listy tytułów ze wsparciem dla DLSS.
Forza Horizon 5 od dzisiaj z DLSS 3
Kierowcy, uruchomcie swoje silniki! DLSS 2 przyśpiesza rozgrywkę w Forza Horizon 5 od 8 listopada 2022 roku, a 84% posiadaczy kart graficznych GeForce RTX gra z włączonym DLSS. Udostępniona dzisiaj aktualizacja wprowadza do gry nie tylko DLSS 3, ale również technikę NVIDIA Reflex. Użytkownicy kart graficznych GeForce RTX serii 40 będą mogli przekroczyć barierę 120 kl./s. grając na maksymalnych ustawieniach graficznych w rozdzielczości 4K.
DLSS w 5 kolejnych grach
Wtyczki umożliwiające implementację DLSS 2 w Unity oraz Unreal Engine, razem z pełną dokumentacją, zostały udostępnione na stronie NVIDIA Developer. Technika ta może zostać bez wysiłku dodana do każdej gry tworzonej na tych silnikach. Dzięki temu nie tylko tytuły o wysokim budżecie, ale również gry niezależne mogą zwiększyć swoją wydajność ze wsparciem sztucznej inteligencji.
Najnowsze gry z DLSS 2 to:
- Deceive Inc. – już dostępna
- Tchia – już dostępna
- Smalland: Survive the Wilds – dostępna od jutra w ramach wczesnego dostępu
- Last of Us Part 1 – dostępna od dzisiaj
- Gripper – dostępna od jutra
DLSS Frame Generator dla każdego twórcy
Adaptacja DLSS przebiega bardzo pomyślnie, a i tak otrzyma dodatkowe przyśpieszenie. W zeszłym tygodniu na konferencji GDC NVIDIA udostępniła narzędzia dla twórców, które pozwalają na integrację techniki DLSS Frame Genrator w ich grach. Dostęp do tych narzędzi jeszcze bardziej zwiększy tempo adaptacji tego rozwiązania. DLSS Frame Generator dostępna jest również za pośrednictwem otwartej platformy NVIDIA Streamline. To doskonałe narzędzie dla twórców, którzy chcą rozwijać i adaptować do swoich gier i aplikacji techniki wspierane sztuczną inteligencją.
Wygodne porównywanie jakości obrazu z DLSS dzięki NVIDIA ICAT
Narzędzie NVIDIA Image Comparison & Analysis Tool (ICAT) pozwala na szybką i sprawną analizę zrzutów ekranu oraz nagranych rozgrywek na każdym PC z systemem operacyjnym Windows. To bardzo ważne w przypadku testów porównawczych, gdzie trzeba precyzyjnie określić odpowiednie różnice w jakości obrazu. Najnowsza aktualizacja aplikacji ICAT wprowadza wsparcie formatu HEVC oraz umożliwia eksport wykonanej analizy do pliku wideo.
ICAT umożliwia załadować jednocześnie do czterech materiałów wideo lub obrazów, które można później wyrównać, przyciąć, utworzyć pętle, przesuwać i powiększać dany obszar oraz dostosowywać prędkość odtwarzania materiału wideo, aby uzyskać idealne porównanie.
NVIDIA ICAT można pobrać tutaj.