KIA EV3 – Test

KIA EV3 to kolejny elektryczny SUV, ale jeśli zastanawiacie się, czy przejdzie niezauważony, to odpowiedź brzmi: absolutnie nie. KIA w tym modelu postawiła na stylistykę, która możecie zobaczyć też w sporo większym aucie, czyli EV9. Auto z charakterystycznymi światłami z przodu jest bardzo wyraziste i jakby z przyszłości Taką EV3 mógłby spokojnie latać Funky Koval. Pewnie nie każdemu ten styl przypadnie do gustu, ale na pewno każdemu zapadnie w pamięci.

Dużo razy słyszałem, że to fajne auto, ale za wysoko wycenione. Ja uważam, że wcale nie jest tak źle. KIA EV3 startuje od 167k PLN w wersji podstawowej, ale już dość dobrze wyposażonej. Otrzymujemy wtedy wersję z baterią 58kWh. Ciekawsza będzie wersja z baterią 81 kWh, która ma zasięg WLTP ponad 600 km. I ten zasięg szczególnie w mieście jest absolutnie realny, bo KIA w tym modelu bardzo dobrze zarządza energią. Wersja z większą baterią to cena 185k PLN i to w zasadzie najtańsze 600 km zasięgu. Oczywiście to ceny przed dopłatą.

Pod względem mocy również w KIA EV3 jest OK, 204 KM zapewnia przyzwoite przyspieszenie i osiągi. Auto ma dobrze zestawione zawieszenie, które zapewnia dużą kontrolę nad samochodem i dobrze radzi sobie w różnych warunkach, ale warto uważać, bo gdy przesadzimy, poczujemy wszystkie konsekwencje tego, że to ciężkie auto. Przejechałem nim na przełomie roku ponad 1200 km w różnych warunkach i na różnych drogach i miałem średnie zużycie energii 19 kWh. Przy jeździe tylko w mieście i dużym korzystaniu z rekuperacji spadło ono do około 15 kWh/100 km. Co biorąc pod uwagę, że temperatury były w okolicach 0, dobrym wynikiem. Niestety EV3 w odróżnieniu od większych braci w rodzinie nie posiada 800V instalacji i maksymalna moc ładowania to tylko 127kW.

Wnętrze? KIA EV3 jest w środku bardzo przestronna, mamy nowoczesny design, minimalizn, materiały przyjemne w dotyku i brak piano black 🙂 To wszystko będzie się raczej podobało i będzie też wygodnie, bo auto ma wyjątkowo wygodne fotele. Są też oczywiście dwa duże ekrany i całkiem przyjemny i responsywny system, ale też nie zabrakło przycisków do sterowania np. klimatyzacją, które na pewno zostaną docenione przez bardziej tradycyjnych kierowców.

KIA EV3 oferuje solidne wyposażenie nawet w podstawowej wersji – systemy bezpieczeństwa, asystent pasa ruchu, asystent najechanie, inteligentny tempomat, światła LED, kamera cofania itp. Ale niestety niektóre tak oczywiste elementy jak pompa ciepła, znajdziemy domyślnie tylko a najbogatszej wersji. Warto więc przed zakupem porozmawiać z handlowcem i dobrać odpowiednie opcje, które są nam potrzebne, a jest ich całkiem sporo, bo np. możemy mieć V2L, czyli zasilanie urządzeń zewnętrznych.

KIA stworzyła auto, które sprawdzi się w mieście, ale w wersji z dużą baterią również w trasie. Z dużą baterią i ceną 150k PLN po dopłacie to bardzo ciekawa propozycja. Choć oczywiście w segmencie ma dużą konkurencję, bo przecież jest Volvo EX30 czy Renault Megane E-Tech. Warto też pamiętać, że jeszcze w tym roku pojawi się EV5, która będzie wyglądała podobnie, ale będzie autem o segment większym.

Podziel się